Sätt kryss i kalendern!

01/29/2019

Här är alla 2019 års viktiga datum från Wines of Germany.

Wines of Germany planerar flera arrangemang under det kommande året: vinprovningar, masterclasser, vinresor och andra spännande initiativ.

Här är listan över aktuella datum för 2019 med information där importörer har möjlighet att ställa ut sina viner. Sätt kryss i kalendern redan nu!

Den 11 mars: Paneldebatt med Generation Riesling
I mars bjuder vi in fyra medlemmar av Generation Riesling, världens största organisation för unga vinmakare, till Stockholm. I en paneldebatt diskuterar vi frågor som rör den nya generationen vinproducenter och dess betydelse för tyska viner.

Den 6 maj: Riesling & Vänner
I maj är det återigen dags för årliga tyska vinprovning där vi bjuder in totalt 12 tyska producenter till Stockholm. Här finns det möjlighet för importörer att ställa ut sina viner för press och sommelierer, samtidigt som det såklart finns möjlighet att bekanta sig med nya potentiella samarbetspartners.

Den 10-16 juni: Riesling Week
I juni kickar vi igång Riesling Week igen, och vi hoppas på en upprepning av förra årets rekordår. Sprid gärna ordet bland era kunder och tänk över om ni har lust att göra några egna initiativ för att fira veckan, kanske med en provning eller winemaker's dinner?

Den 12 augusti: Kräftskiva med tyska viner
Mot slutet av sommaren kastar vi återigen loss och ger oss ut för Kräftskiva på Stockholms vatten. Ombord på Waxholmsbåtarna bjuder vi in press och sommelierer till en festlig Kräftskiva, och här finns det möjlighet för er som importörer att boka en plats för att ställa ut era viner. Vi smakar tyska viner till det traditionella kräftbordet och arrangerar lekar och tävlingar under båtfärden.

Den 7 oktober: Into the Woods
Mot hösten åker vi ut i skogen för live cooking och provning av tyska pinot noirer. Här hoppas vi att ni som har tyska röda viner i portfölj vill vara med och ställa ut era viner. För er som varit med tidigare kan vi meddela att vi slipar på ett helt nytt koncept i år, mer info om detta följer.

Senare under hösten väntar dessutom ett par masterclasser runt om i landet. Vi kommer naturligtvis också att bjuda in till vår traditionsenliga årsträff på Nybrogatan, som nästa år hålls den 14 november.

Kontakta oss på info@winesofgermany.se, om du är intresserad av något av våra event.