Schloss Johannisberg och Dr. Loosen – bland de 50 bästa vindestinationerna i världen!

07/20/2020

Det brittiska marknadsundersökningsföretaget William Reed Business Media har publicerat en lista över de 50 mest intressanta destinationerna för vinturism i hela världen. Schloss Johannisberg i Rheingau-regionen och Dr. Loosen vid Mosel-floden är bland de prisbelönta vingårdarna.

Listan över världens främsta destinationer för vinturism, rekommenderar 50 vingårdar i 18 länder.

Fantastiska vyer

På plats nummer 12, kommer Fürst (prinsen) av Metternich-Winneburgs domän vid Schloss Johannisberg i Rheingau. Här kan du enligt juryn, njuta av några av mest djupgående och lagringsbara rieslingvinerna i världen. Dessutom inspirerade den otroligt vackra utsikten över vinodlingsregionen till juryns beslut.

www.schloss-johannisberg.de

Juryn berömmer brant lutning vinodling och viner

På plats nummer 15 kommer Dr. Loosen, som berömdes för de branta sluttningsvinerna som juryn anser är några av de finaste Mosel rieslingvinerna som kan köpas för pengar. Mosellen och den vackra staden Bernkastel-Kues är även värda ett besök, konstaterade den internationella juryn.

www.drloosen.com

Förra året, utöver de två nämnda vingårdarna, var även Schloss Vollrads bland de 50 bästa vindestinationerna.

Främja vinturism

Varje år sammanställer William Reed Business Media Ltd topp 50-listan från omröstningen av vinexperter, sommeliers och resejournalister från hela världen. Publikationen är avsedd att främja vinturism.

Mer information: www.worldsbestvineyards.com