Details
Wines of Germany i Japan erbjuder användare virtuella vinvärldar
Användarna kan nu djupdyka i det virtuellt skapade Marunouchi House i Tokyo via en app i telefonen. Där kan de utforska den spelliknande miljön, och terassen där en spektakulär utsikt över virtuella tyska vingårdar syns. I verkliga livet syns egentligen Tokyo Station och Marunouchi Station. Detta innovativa förslag kombinerar både utbildning och vinkunskap, och kommer vara tillgänglig till 31 oktober.
Under premiären den 2 oktober hölls en talkshow i det virtuella rummet, där Masataka Takida, chefssomellier på Palace Hotel Tokyo Grand Kitchen diskuterade synpunkter på tyska viner med den tysk-japanska modellen Naomi Trauden (CamCam). Denna virtuella upplevelse inkluderar även en skattjakt där vinflaskor ska hittas. Även en gåvokampanj på sociala medier kommer pågå, där 150 människor kan vinna tyska viner.
En ny erfarenhet av virtuella och reella vinkampanjer i Japan
För de intresserade av vin och mat-kombinationer pågår även en kampanj i samarbete med åtta deltagande restauranger på sjunde våningen av Marunouchi House. Här konsumenter välja mellan 20 olika tyska viner som avnjuts i kombination med en utvald rätt. Som tur är kommer de kunna njuta av detta i riktiga livet, då kampanjen kan besökas på riktigt. Projektet är den första kombinationen av virtuella och reella aspekter för marknadsföring av vin. Tack vare avancerad teknologi kommer besökare kunna njuta av tyska viner tillsammans, även när de behöver hålla socialt avstånd.
Du kan delta i det virtuella eventet här. Ladda enbart ner appen och skapa ett konto. Appen finns enbart på japanska, men registreringen kan ske på engelska. Det finns även en tillhörande Youtube-kanal i Cluster-appen.
Dessa länkar har mer information om kampanjen
IGTV livestream på Instagram-Account of Wines of Germany Japan
Twitterkonto för Wines of Germany Japan
Marunouchi House: http://www.marunouchi-house.com/event/2020/09/17247/